Wikipedia Sends A Cease And Desist Letter To Wiki-PR

Wiki-PR Logo
Wikipedia’s parent company The Wikimedia Foundation has sent a cease-and-desist letter to Wiki-PR, a public relations company that hires people to write and edit biased Wikipedia articles on behalf of corporate clients that pay them. A couple of Wiki-PR’s clients are Viacom and Priceline.

 

Wikipedia has been losing interest by some of their editors.  The number of editors working on Wikipedia per month dropped by 35% from over 19,000 in 2011 to slightly over 12,000this year.  Editors that submit contributions on areas that are outside of their expertise because they are paid to do that are known as “sock puppets.”  Wikipedia has been trying to fight “sock puppets” since 2012.  Over 250 accounts that are allegedly controlled by Wiki-PR has been deleted.

Wikipedia has been battling the sockpuppet army since 2012, when one editor discovered five editor accounts being used for fluffy, PR-type writing that is not supposed to appear on Wikipedia. More than 250 accounts, allegedly controlled by Wiki-PR, have since been deleted.  Wiki-PR charges between $500 and $1,000 to have articles written and $50 per month for page management services.  Wiki_PR also offers translation services for foreign language editions of Wikipedia and offers “crisis editing” when a Wikipedia page defames you.

“We do paid editing and not paid advocacy,” stated Wiki-PR founder and CEO Jordan French in an interview with The Washington Times last month. “Volumes of Wikipedia pages we didn’t work on were wrongly swept into that investigation.”

[Source: BI]

This article was written by Amit Chowdhry. You can follow me at @amitchowdhry or on Google+ at
Leave a Comment